ABB inrättar kundombudsman

2008-10-29 08:11  

En ombudsman som lyssnar till klagomål, för kundernas talan och lotsar dem rätt i sina kontakter med ABB.

En sådan kundombudsman inrättas nu på ABB Sverige, som ett resultat av företagets årliga undersökningar bland sina kunder sedan 2003.

– Jag ska visa vägen in i ABB för kunder som inte tycker att de fått gehör via sina vardagliga kontakter med oss. Det kan gälla situationer kunden inte fått förväntat hjälp eller inte på lång tid fått svar på sina frågor, säger Lennart Torsner, den nye kundombudsmannen.

Hans Dahlquist

Mer om: Ombudsman ABB

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt

Läs mer