Hållbar industri

Gamification kan lyfta svensk industri

Inspireras av spelvärlden – och hitta sätt att utveckla ditt företag. Experterna i Automationsnästet ger råd om hur det kan gå till. Foto: Anna Hållams / TT
Eva Pétursson, forskningschef, SSAB.
Jan Bidner, Gamificationexpert och digital strateg, Sogeti Sverige.
Susanne Timsjö, programmanager, processindustriell it och automation (PiiA), SICS Swedish ICT Västerås.

AUTOMATIONSNÄSTET. Gamification är ett område som under det senaste året väckt stort intresse inom industrin – och det finns skäl till det.

Tänk från spelindustrin kan användas för att ge engagemang och förbättrad produktivitet, menar experterna i automationsnästet.

– Vi ser också att en hel generation växer upp med spellogiken som ett naturligt sätt att tänka och agera. Genom att anpassa arbetsmiljön kan vi bättre ta vara på det, engagera medarbetare och attrahera de största talangerna, säger Eva Pétursson, forskningschef, SSAB.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här