Fordon

Volvos nya lyxmodell – med norrsken och doftcentral

Foto: Volvo

Ett tillval för lyxlirare eller bara för de med längtan efter Norrland? På bilsalongen i Peking visar Volvo upp sin specialversion. ”S90 Ambience Concept kommer stärka vårt varumärkes premoiumvärden”, säger Martin Andersson på Volvo Cars.

Publicerad

Volvo har länge strävat efter att ses som en viktig spelare i premiumsegmentet. Tiden då man modellerna kallades för sossecontainer är förbi och strategin nu är att kila in sig som bland direktörsvagnarna från tyska trion Audi, BMW och Mercedes.

Och det är i detta spår som Volvo nu lanserar S90 Ambience Concept – en vidareutveckling av den tresitsiga toppmodellen Excellence.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här