Fordon

Volvos jakt på yngre köpare

Tomas Ahlborg, projektledare för nya Volvo S60. Foto: Lennart Pettersson
Malin Schwartz, kommersiell projektledare. Foto: Roger Lundsten/BLR

Tomas Ahlberg, projektchef för Volvo S60, fick sitt uppdrag sammanfattat i en mening: - Skapa Volvos hittills sportigaste bil!.

Publicerad

Bilen skulle också ha en djärv design, kunna attrahera fler bilentusiaster och öka försäljningen på nya marknader som Kina och Ryssland.

Resultatet blev Volvo S60 och herrgårdsvagnen V60, som presenteras i höst.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här