Fordon

Volvo och Saab stal showen

Bilindustrin har dominerat medierapporingen under årets första månader. - Det är ovanligt att nyheter håller i sig så länge som Volvo och Saab har gjort, säger analytikern till Svenska Dagbladet.

Publicerad

Medieanalysföretaget Infopaq har i sin näringslivsbarometer tittat på mediernas toppnyheter inom området näringsliv och ekonomi. Och det är i denna rankning som Saab- och Volvo-hajpen senaste månaderna blir tydlig.

- Ett bolag som Ericsson har aldrig tidigare varit lägre än på plats nummer fem i mätningen, men den här gången finns de inte ens med, säger Gunilla Witt Ström på Infopaq.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här