Fordon

Volvo får bra betyg i jätteundersökning

Volvo rankas som bästa europeiska bilmärke, och bättre än de amerikanska, i en omfattande konsumentundersökning i USA.

Publicerad

(Uppdaterad) Den återkommande undersökningen från Consumer Reports med bilägarna syn på kvalitet är glädjande läsning för bilföretaget i Göteborg. Volvo hamnar på plats 10 i undersökningen som gjorts bland 1,3 miljoner konsumenter. Det är visserligen en nedflyttning med två platser sedan förra årets undersökning, men Volvo är bästa europeiska märke och bättre än de inhemska märkena.

Nio japanska bilmärken ligger före Volvo, med Toyotaägda Scion i topp följt av Lexus, Acura, Mazda, Honda, Toyota m fl.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här