Saab kan vara nyckel till trög bilmarknad

2014-09-08 13:59  

Indiska Mahindra överväger samarbete med Nevs och bilmärket Saab för att komma in på svåröppnade marknader.

Enligt en artikel i India Times har Mahindra & Mahindra (M&M) planer på att etablera sig på nya marknader som Europa och USA, och behöver då hjälp med etableringen av redan etablerade märken.

Där kan Saab och Peugeot Citroen ge en hjälpande hand, säger källor med insyn i M&M till India Times.

Den indiska biltillverkaren som sedan tre år tillbaka äger koreanska Ssangyong tänker även utnyttja märkets framgångar på exportmarknaden Ryssland, liksom i Kina när bilen fått en position på marknaden där.

I Europa har Ssangyong svårt att etablera sig, och här skulle användningen av Saabs varumärke kunna bli en nyckel in på marknaden.

Varken PSA eller Nevs har velat kommentera uppgifterna.

Håkan Abrahamson

Mer om: Saab Automobile

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt