Fordon ”Navmotorn hör framtiden till” LÄSARKOMMENTARER. Navmotorer är usla. Nej, de hör framtiden till. Meningarna är delade. Efter en artikel om eldrivna navmotorer som testats av Ford, har en het debatt uppstått bland läsarna. Ville Westman Publicerad 24 apr 2013 kl 09.11 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Ny Tekniks skrev nyligen en artikel om Ford Fiesta som testats i den skandinaviska kylan. Bilen har ett vridmoment på 700 Nm, en ökning med 75 procent jämfört med den tidigare navmotorn.-Det finns gott om fördelar med navmonterade elmotorer, menar signaturen theinsect. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon navmotor elbilar Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Tipsen: Så tjänar du pengar på att ladda bilen Pausa laddningen av elbilen – och tjäna en tusenlapp. Flera aktörer på elmarknaden har gått ihop för att få elbilsägarna att bidra till ett stabilare elnät.
Volvo vill samla in gamla batterier – som ska användas för att bygga nya Ett samarbete tänkt att sluta den kinesiska loopen för elbilsbatterier. Får vi se samma sak även här i Sverige och Europa?
Nya ”bladbatteriet” ska ge billiga elbilar lång räckvidd Ett LFP-batteri som kan konkurrera med dyrare tekniker och kemier. Efter sommaren ska BYD lansera generation två av sitt ”bladbatteri” som ska vara både mindre och energitätare än tidigare.