Fordon Mest el i GMs hybrid Volt Chevrolet Volt 180 kg batterier under stolarna GM visar på bilmässan i Detroit en hybridbil som ska klara merparten av genomsnittsbilistens resor på enbart eldrift. Visserligen än så länge bara en prototyp, men hoppas på produktion om högst fem år. Håkan Abrahamson Publicerad 8 jan 2007 kl 12.29 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Motstridiga uppgifter i Nevs-soppan – var hamnar tillverkningen av Emily GT? Förhoppningen var att det till sommaren återigen skulle tillverkas bilar i Saabs gamla fabrik i Trollhättan. Men så blir det inte.
Premium Vindkraftverk tappade 22 ton tungt rotorblad – undersöks av drönare Alla vindturbiner ska inspekteras på nytt, både utvändigt och invändigt.
Meta slog förväntningarna – faller trots det på börsen Facebook-ägaren Meta kom med en stark kvartalsrapport. Men investerarna ser framåt och aktien föll kraftigt i efterhandeln på New York-börsen på grund av resultatprognosen för andra kvartalet.