Fordon

Lynk-chefen: Så ska ”smarta telefonen på hjul” få fart

David Green är digitalchef på företaget Lync&Co. Foto: Ada Fredelius

3 frågor till David Green, digitalchef på Lynk & Co, som i dagarna har släppt sitt nya bilmärke med teknik från Volvo.

Publicerad

20 oktober lanserades nya bilmärket Lyn k& Co, en uppkopplad bil som är resultatet av arbete på Geelys och Volvos gemensamma forskningscenter. David Green är digitalchef på företaget.

Kan du berätta mer om hur bilens uppkoppling fungerar?

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här