Konsumenter sätter Volvo på topplista

2014-02-05 15:14  

Även om Volvos personbilar sålt sämre i USA senaste tiden så rankas varumärket högt av konsumenterna.

I den betydelsefulla rankning som Consumer Reports genomför hamnar Volvo på den tio-i-topplista som nyligen publicerats.

Publikationen rankar sju egenskaper kring olika bilmärken och väger sedan samman dessa.

En av dess egenskaper är säkerhet, och där tar Volvo förstaplatsen.

Det ger en sammanvägd placering på åttonde plats.

Andra egenskaper som är viktiga för varumärkets värde är kvalitet, prestanda, värde, bränsleekonomi, utseende och innovativ teknik.

Förstaplatsen intas av Toyota.

Största hoppet i rankningen gjorde Tesla, vars modell S tog femte plats.

Underlag för rankningen var bland annat telefonintervjuer med drygt femton hundra amerikaner i mitten av december förra året.

Här är listan:

1. Toyota

2. Ford

3. Honda

4. Chevrolet

5. Tesla

6. Subaru

7. Mercedes

8. Volvo

9. Cadillac

10. BMW

Håkan Abrahamson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt