Fordon

Koenigseggs rekryterar hundratals personer – tar nytt grepp

Halldora von Koenigsegg, operativ chef, på Web Summit i Lissabon. Foto: Anna Orring
Halldora von Koenigsegg, operativ chef, på Web Summit i Lissabon. Foto: Anna Orring

Vad gör en svensk sportbilstillverkare på en av världens största tech-mässor? ”Det är utmanande att växa så fort.”

Publicerad

(Artikeln är uppdaterad)

Koenigsegg behöver anställa flera hundra personer när produktionen skalas upp i Ängelholm. Företaget har därför för första gången åkt till Web Summit i Lissabon, som pågår denna vecka, för att leta efter talanger. Eventet är en av de största tech-konferenserna i världen, med i år över 70 000 besökare från drygt 160 länder.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här