Fordon ”Gymkhana”-rallyföraren byter till eldriven bil Efter att ha testat Audi S1 e-tron quattro Hoonitron så insåg föraren att han var tvungen att lära om en del av sina klassiska manövrar. Foto: Audi Efter att ha testat Audi S1 e-tron quattro Hoonitron så insåg föraren att han var tvungen att lära om en del av sina klassiska manövrar. Foto: Audi Tillverkaren byggde elbilen för rallyföraren Ken Blocks nya film Elektrikhana. Designen är inspirerat av Pikes Peaks rekord-quattro från 1987. John Edgren Publicerad 22 dec 2021 kl 07.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons För många är den amerikanske rallyföraren Ken Block mest känd för sina videos titulerade ”Gymkhana”, döpta efter tävlingsformen där drifting är ett inslag.Drifting med modifierade klassiker Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ rally elbilar fordon Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Fraktjätte vill förnya order hos återuppståndet Volta Voltas största order innan konkursen kom från DB Schenker. Fraktbolaget säger sig nu vara suget på att förnya ordern.
Cisco samarbetar med Nvidia – stärker cybersäkerheten med hjälp av ai Hypershield är namnet på en ny Cisco-lösning som ska ge molnet och datacenter ett bättre skydd när vi träder in i ai-eran.
Drömgränsen: Elbilen klarade 100-milatur i verkliga förhållanden En riktig långresa och ett nytt drömmål uppnått. Nio har visat att deras ET7 med det nya 150 kWh-batteriet klarar över 100 mils räckvidd vid verklig körning.