Fordon

Fortsatt uppåt för Volvos försäljning

Volvo, Geely och Lynk & Co ska dela bland annat fordonsarkitektur. Foto: Ismo Pekkarinen

Biltillverkaren Volvo Cars har globalt sålt 44 278 bilar i juli, en ökning med 6,2 procent jämfört med juli i fjol, enligt ett pressmeddelande från bolaget.

Försäljningen drivs till stor del av Volvos modeller i 90-serien.

Under perioden har Volvos nya XC60 börjat nå marknaden och i juli såldes 2 427 bilar. Samtidigt beställdes över 24 500 XC60 för första halvåret.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här