Fordon Fisker Karma - lyxbil för miljömuppar Gubbkörning med klös, säger Ny Tekniks reporter Lars Anders Karlberg. Foto: Jörgen Appelgren Stort intresse för utanför KTH. Foto: Lars Anders Karlberg Medtestarna Linda Vikström och Jonas Hållen. Foto: Lars Anders Karlberg Linda poserar för Ny Tekniks Jörgen Appelgren. Foto: Lars Anders Karlberg Blänket i lacken är krossade glasflaskor och golvmattorna av återvunnen PET-plast. Foto: Lars Anders Karlberg 17 bilar sålda hittills i år, varav tre levererade. Bilen längst fram under skynket är klar för leverans. Foto: Lars Anders Karlberg Andreas Friis och Jonas Söderqvist startade Allaannonser.se för nio år sedan. Nu har de en koncern, 203 Webgroup.se, som finns i åtta länder. Nu vill de unna sig lite lyx och har köpt var sin Fisker Karma. Foto: Lars Anders Karlberg Laddas i garaget med vanlig Shukokontakt i väggen och Mennekeskontakt i bilen. Foto: Lars Anders Karlberg Europeisk standardplugg från Mennekes. Foto: Lars Anders Karlberg - Plötsligt känns Jaguar så väldigt vanlig, var den förlösande kommentaren under Ny Tekniks korta men intensiva provkörning av den omskrivna pluginhybriden Fisker Karma förra veckan. Lars Anders Karlberg Publicerad 24 apr 2012 kl 12.58 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Ny Teknik tog ut nya Fisker Karma på en provtur i Stockholm i torsdags förra veckan.Utanför Tekniska Högskolan blev det publikrusning. ”Vad är detta för bil?” Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ google fordon elbilar Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Tipsen: Så tjänar du pengar på att ladda bilen Pausa laddningen av elbilen – och tjäna en tusenlapp. Flera aktörer på elmarknaden har gått ihop för att få elbilsägarna att bidra till ett stabilare elnät.
Volvo vill samla in gamla batterier – som ska användas för att bygga nya Ett samarbete tänkt att sluta den kinesiska loopen för elbilsbatterier. Får vi se samma sak även här i Sverige och Europa?
Nya ”bladbatteriet” ska ge billiga elbilar lång räckvidd Ett LFP-batteri som kan konkurrera med dyrare tekniker och kemier. Efter sommaren ska BYD lansera generation två av sitt ”bladbatteri” som ska vara både mindre och energitätare än tidigare.