Fordon Bloggande testpilot prövar laddhybrid i Göteborg Filip Nystedt i aktion hemma i Uddevalla. Det blåa uttaget är till extrabatteriet, det gröna till motorvärmaren som ska förvärma batteripaketet. (Foto: Filip Nystedt via Flickr). Batteriet klarar fem mil på landsväg i måttlig fart, konstaterar Filip Nystedt i sin blogg. (Foto: Filip Nystedt via Flickr). Hur är det att köra en laddhybrid till vardags? Filip Nystedt vet. Han är en av Sveriges få laddhybridsägare. Nu bloggar han om sin vardag som testpilot. Jonas Hållén Publicerad 14 maj 2009 kl 08.38 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Efter knappt en veckas körning kan Filip Nystedt konstatera att han har samma problem som alla med bärbara datorer och mobiltelefoner:- Vill man köra på batteriet gäller det att hitta ett eluttag. Logga in här Prova Ny Teknik – 49 kr för 1 månad Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ fordon laddhybrider elbilar Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Jätteanläggning för infångning av koldioxid får klartecken i domstol Energibolaget Stockholm Exergi får tummen upp av Mark- och miljödomstolen. Planen är att de ska bygga en av de första anläggningarna för koldioxidinfångning i Sverige
Jättekärnkraftverk tar steg mot återaktivering Den japanska kärnkraftsoperatören Tepco har begärt tillstånd för att börja lasta kärnbränsle vid kärnkraftverket i Kashiwazaki-Kariwa i ett steg mot en eventuell återaktivering, rapporterar internationella medier.
Amazon investerar i AI-företag – Open AI:s största konkurrent E-handelsjätten Amazon investerar 2,75 miljarder dollar, motsvarande 29 miljarder kronor, i AI-företaget Anthropic.