Fordon

Bloggande testpilot prövar laddhybrid i Göteborg

Filip Nystedt i aktion hemma i Uddevalla. Det blåa uttaget är till extrabatteriet, det gröna till motorvärmaren som ska förvärma batteripaketet. (Foto: Filip Nystedt via Flickr).
Batteriet klarar fem mil på landsväg i måttlig fart, konstaterar Filip Nystedt i sin blogg. (Foto: Filip Nystedt via Flickr).

Hur är det att köra en laddhybrid till vardags? Filip Nystedt vet. Han är en av Sveriges få laddhybridsägare. Nu bloggar han om sin vardag som testpilot.

Publicerad

Efter knappt en veckas körning kan Filip Nystedt konstatera att han har samma problem som alla med bärbara datorer och mobiltelefoner:

- Vill man köra på batteriet gäller det att hitta ett eluttag.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här