Premium

Flygsäkerhetsexpert om kraschen: ”Regelverket kräver för lite”

Hans Kjäll, flygsäkerhetsexpert, tycker att nuvarande regelverk kräver för lite. (Bildmontage).
Hans Kjäll, flygsäkerhetsexpert, tycker att nuvarande regelverk kräver för lite. (Bildmontage).
Så såg det nu kraschade flygplanet ut när det var helt nytt, den 19 mars 1966 Foto: Sheldon Benner
Så såg det nu kraschade flygplanet ut när det var helt nytt, den 19 mars 1966 Foto: Sheldon Benner

Flygplanet som kraschade i Örebro hade 55 år på nacken, men gamla flygplan är sällan problem om planen servas ordentligt. Däremot borde regelverket kraftigt förändras. Det säger en flygsäkerhetsexpert till Ny Teknik.

Publicerad

eller
Prova Ny Teknik Premium
Redan tidningsprenumerant? Aktivera ditt konto här
I medlemskapet på Sveriges Ingenjörer ingår Ny Teknik Premium. Aktivera ditt konto här

Logga in och få tillgång till ännu mer Ny Teknik
  • Tillgång till låsta artiklar på nyteknik.se
  • Exklusivt nyhetsbrev med de viktigaste nyheterna till din e-post varannan vecka
  • Obegränsad läsning i appen Ny Teknik
  • Möjlighet att läsa papperstidningen Ny Teknik digitalt i din dator, surfplatta eller mobil