Energi

Jätteköer hos energibolagen – nedringda av oroliga kunder

Det är lång väntetid för att komma fram till Vattenfalls kundtjänst. Arkivbild. Foto: Jessica Gow/TT

Telefonköer på flera timmar eller beskedet att du får försöka igen i morgon. Energibolagens kundtjänster är nedringda av oroliga elkunder – och det väntas bli värre. ”Om en månad eller två, det är då det kommer att bli på riktigt”, säger Louise Anestad på Mälarenergi.

Publicerad

Tisdag förmiddag är väntetiden för att komma fram till Vattenfalls kundtjänst 141 minuter.

Fortums kundtjänst har redan före lunch helt gett upp för dagen och ber kunderna att försöka igen i morgon.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här