Elbilar

Nios vändning – överger strikta abonnemangstanken

Nio ET7. Foto: Felix Björklund
Nio ET7. Foto: Felix Björklund
Nio EL7. Foto: Nio

Ett nytt lyxigt alternativ för mellan 14 000 och 20 000 kr i månaden. När kinesiska Nio lanserade i Europa var det enkom med abonnemang – de som ville köpa fick kalla handen. Nu har man ändrat sig.

Publicerad

Det var på ett stort evenemang i Berlin som Nio gjorde europaentré. Företaget slog på stora trumman och menade att man nu lanserade ett slagkraftigt alternativ i femmetersklassen som första bil.

Gott så långt. Men under premiären kom även en bomb. Den kinesiska tillverkaren tänkte endast erbjuda sin lyxlimousine på abonnemang och detta till ett pris som startade på 14 000 kr.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här