Elbilar

Här är färdiga versionen av elbilen Microlino 2.0

Microlino 2.0 och elskotern Microletta med tre hjul. Foto: Micro Mobility Systems
Microlino 2.0. Foto: Micro Mobility Systems
Microlino 2.0. Foto: Micro Mobility Systems
Microlino 2.0. Foto: Micro Mobility Systems

Köparna köade för version 1, men har fått invänta nästa generation. Nu lanseras Microlino 2.0, och produktionsmodellen skiljer sig en hel del från konceptet.

Publicerad

Isetta hjälpte till att motorisera Europa efter andra världskriget, bland annat med stor draghjälp från BMW som byggde cirka 135 000 exemplar på licens. Det har gått fem år sedan Oliver och Merlin Ouboter avslöjade att de skulle ge klassikern nytt liv som elbil.

Deras prototyp hade en elmotor hämtad från en gaffeltruck, som skulle ge en topphastighet på 90 km/h. Nu har de schweiziska bröderna bakom Micro Mobility Systems presenterat sin färdiga produktionsmodell, Microlino 2.0. Tyvärr skedde lanseringen på webben istället för den inställda bilmässan i Geneve.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här