Digitalisering

- Vi vill gärna ha fler kunder

Jan Karlsson, vd Calibra. Foto: Joakim Braun

Den mekaniska verkstaden Calibra i Stockholm vill nå fler kunder via nätet. Men när man söker på "mekanisk verkstad" hos Google finns Calibras hemsida inte ens med bland de 211 000 träffarna.

Publicerad

Jan Karlsson, vd på Calibra, vad gör ni för att synas mer på webben?
- Vi har blivit uppringda och nappat på att få hjälp med sponsrade länkar på Google. Då har vi fått statistikrapporter, men vi vet ändå inte hur lyckosamt det har varit. Det är ju skillnad på att surfa och att göra en förfrågan.

Tänker ni satsa mer på hemsidan?
- Ja, men vi behöver underlag för att fatta beslut. På hemsidan behöver vi en räknare, men vi behöver också få reda på hur nya kunder har hittat oss - genom rekommendation, en annons i tidning eller på nätet? Vi vill ju satsa på det som ger igen pengarna.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här