Digitalisering

”Vi gör spelen vi själva vill spela”

”Vi har byggt spel i tio år och har en viss erfarenhet av vad som funkar”, säger Thomas Hartwig, teknikchef på King. Vägg­mål­ningen bakom honom visar motiv från spelet Papa Pear Saga. Det finns på Facebook, på King.com och som självständig app. Foto: Christian Rhen

Varje månad spelar 225 miljoner människor pusselliknande spel från svenska King.Thomas Hartwig, teknikchef på King, tror att nyckeln är genuint roliga spel.Frågan är hur länge succén håller.

Publicerad

Thomas Hartwig, teknikchef för King, vad är hemligheten bakom era framgångar?

– Vi tror att det är viktigt att leverera riktigt bra spel som vi tycker om att spela själva. Vissa konkurrenter fokuserar på att hitta sätt att tjäna pengar på spelen, men glömmer då lätt bort att det gäller att bygga spel.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här