Digitalisering

Tröja taggad med rfid som hockeybiljett

MoDo Hockey blir först i Sverige att testa Assa Abloys rfid-teknik insydd i sina lagtröjor. Modo-fans som köper säsongsbiljett får en tröja som fungerar som inträdesbiljett.

Publicerad

Det är Assa Abloys amerikanska företag HID Global som levererar rfid-tekniken till Modo Hockey i Örnsköldsvik.

Liknande teknik har används av hockeylag i den nordamerikanska ligan NHL med resultat att lagen sålt fler säsongsbiljetter än tidigare tack vare intresset för att få en rfid-taggad lagströja som säsongsbiljett, skriver Assa Abloy i ett pressmeddelande.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här