Digitalisering

Trög start för Zounds Marshall-telefoner

Foto: Marshall Headphones

Satsningen på smarta Marshall-mobiler har hittills inneburit miljonförluster för svenska Zound Industries. Nu är det oklart om företaget kommer att släppa fler telefoner.

Publicerad

I juli 2015 kom nyheten att svenska högtalar- och hörlursbolaget Zound Industries – som licensierar varumärken som Marshall och Urbanears – skulle ge sig in i mobilbranschen.

Deras första telefon blev Marshall London, en Androidbaserad musikmobil med dubbla hörlursuttag, två stereohögtalare och en design som för tankarna till Marshalls klassiska förstärkare.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här