Storföretag saknar digital strategi

2014-09-26 10:47  

Bara 8 procent av globala företag har tagit fram en digital strategi, trots att merparten tror att det är avgörande för deras framgång. Det visar en undersökning från Tata Consultancy Services.

820 bolag över hela världen har undersökts när det gäller användning av big data, molnet, mobil- och datoranvändning, sociala medier, robotteknik och artificiell intelligens.

Även om Sverige är ett digitalt moget land visar undersökningen att endast 43 procent av de svenska bolagen använder sociala medier.

TCS konstaterar att företagen har investerat i hemsidor och mobil närvaro, men bara ett fåtal har gått ett steg längre för att integrera upplevelser i olika kanaler.

Håkan Abrahamson

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt