Digitalisering

Spotifychef drar igång musik för butik

En tidigare Spotifychef drar igång en satsning på Spotify för butiker och kommersiella lokaler. Poängen är en medföljande licens för publik uppspelning, men lokalinnehavaren måste betala ytterligare avgifter.

Publicerad

Bakom satsningen på Spotify i butikslokaler ligger den tidigare Spotifychefen Andreas Liffgarden samt entreprenören Ola Sars, senast med bakgrund på hörlurstillverkaren Beats, enligt Techcrunch, men också medgrundare till bolaget Tonium som utvecklade den portabla dj-spelaren Pacemaker.

Tillsammans startar de bolaget Soundtrack Your Brand, uppbackade av Spotify och dess investerare Northzone, Creandum, Wellington och HMP.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här