Digitalisering

Reklamen landar

mitt i webb-tv:n

Sorosh Tavakoli, Video Plaza.
Reklam i webb-tv från Video Plaza.

Nu kommer reklaminslaget mitt i webb-tv-sändningen. Om du vill. Svensk teknik som nu har premiär gör att man kan lägga in klickbara annonser mitt i tv-programmen.

Publicerad

Kanal5 blev i veckan först ut med det nya reklamformatet som utvecklats av det unga svenska bolaget Videoplaza. Bland annonsörerna finns Bregott och H&M.

Reklamen dyker upp en bit in i sändningen som en liten klickbar banner nere i ena hörnet av tv-bilden. Om man klickar på bannern pausas tv-programmet och reklamen lägger sig över tv-bilden.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här