Det är en marknadsföringsexpert som tar över som chef för Nokias viktigaste produkter, de smarta mobilerna. Det är mobilerna som framöver ska baseras på Microsofts operativsystem Windows Phone 7. Hon kommer också basa för mobilerna baserade på Symbian och Meego.
Jo Harlow har jobbat på Nokia sedan 2003, bland annat som marknadschef för Nordamerika, där Nokia har haft stora problem.
Dessförinnan jobbade hon i 18 år på Reebok samt Proctor and Gamble, båda företagen kända för sin marknadsföring.
Hon har en psykologexamen från Duke University och har varit lagledare för ett kvinnligt basketlag i division ett.
Läs även Helen Ahlboms blogg om Kamikaze-uppdraget
Nokias nya ledarskap
Smart Devices - ingen utpekad chef
Mobile Phones - Mary McDowell
Markets - Niklas Savander
Services and Developer Experience - Tero Ojanpera
NAVTEQ (kartor) - Larry Kaplan
The CTO Office - Rich Green
Design - Marko Ahtisaari
The CFO Office - Timo Ihamuotila
Corporate Development - Kai Oistamo
Corporate Relations & Responsibility - Esko Aho
Human Resources - Juha Akras
Legal and Intellectual Property - Louise Pentland
Kommentarer
Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.
Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.