Digitalisering

Kunderna mindre nöjda med bredbandet

Foto: Pixabay

Svenska bredbands- och digital-tv-kunder är mindre nöjda än förra året.

De som är nöjda har satt betyg på företagen i nivå med förra året, men de personer som har haft problem med sina tjänster har blivit mer missnöjda än tidigare, enligt en undersökning från Svenskt kvalitetsindex (SKI). De missnöjda har dessutom blivit fler.

”Om köket tidigare varit hjärtat i hushållet så är det nu kring bredbandet vi samlas och det gör att avbrott och likande leder stor frustration”, säger Johan Parmler, vd för SKI, i ett pressmeddelande.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här