Digitalisering

Kund som vill ta på varan problem för e-handel

Kunder som absolut vill hålla i den vara de funderarpå att köpa är ett problem för e-handeln. Nu undersöker forskare hur man bäst beskriver produkter på webben så att en kund nästan kan känna varan i handen.

Publicerad

Vissa människor har ett starkt behov av att känna på den vara de funderar på att köpa. Att hålla i varan ökar värdet på den och betyder mycket för beslutet att slå till och genomföra ett köp.

Marknadsföringsvetenskapen vet ganska väl hur varor uppfattas genom syn, smak, lukt eller ljud, men hur viktig känseln är för påverkan är inte så väl undersökt.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här