King ökar omsättningen med godisspel

2015-02-13 12:20 Mats Lewan  
Succéspelet Candy Crush Saga från King. Foto: TT

Svenska King, mest känt för godisspelet Candy Crush Saga, ökade sin omsättning med sex procent mellan tredje och fjärde kvartalet 2014, till 4,6 miljarder kronor.

Investerare har oroat sig för att bolagets framgång hängt på ett enda spel, där antalet användare tidigare minskat. Med det nya spelet Candy Crush Soda Saga har dock den utvecklingen vänt. Det rapporterar Venture Beat.

King noterar också att 55 procent av intäkterna kommer från spel utan orden “Candy Crush” i titeln. Antalet aktiva dagliga användare av Kings spel är 149 miljoner, vilket är en ökning med 20 procent sedan året innan. Medelintäkten per användare och månad är knappt 200 kronor.

Mats Lewan

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

Här är reglerna för kommentarerna på NyTeknik

  Kommentarer

Dagens viktigaste nyheter

Aktuellt inom

Senaste inom

vill du synas här? annonsera

Debatt

SPONSRAT INNEHÅLL

ANNONS