Digitalisering

Katastrofsiffror för Sony Ericsson

Hopp för Sony Ericsson - nya minimodellen Xperia X10 mini, som visades upp på mobilmässan i Barcelona nyligen. Foto: Sony Ericsson

Mobiltillverkaren Sony Ericssons marknadsandelar rasade med 40 procent förra året. Sony Ericssons har nu bara 4,5 procent av världsmarknaden och ligger sist på fem-i-topp-listan.

Publicerad

För ett år sedan var Sony Ericssons marknadsandel 7,6 procent men sedan gick botten ur för Sony Ericsson.

Sydkoreanska LG, som tidigare var Sony Ericsson hårdaste konkurrent om placeringarna, ligger nu trea på världslistan med 10,1 procents marknadsandel.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här