Digitalisering

Internt fel lät kunder plundra bankomater

Foto: Swedbank

Under onsdagen kunde Swedbank-kunder ta ut mer pengar än som fanns på kontot. Nu letar banken svaret på vad som gick fel.

Publicerad

Igår kunde kunder i Swedbank ta ut mer pengar än som fanns på kontot. Nu är det tekniska haveriet åtgärdat, men banken vet fortfarande inte vad som orsakade felet. "Nu sitter våra tekniker och ska analysera det här i detalj", säger Claes Warrén, informatör hos Swedbank.

Tidigt på onsdagen upptäckte Swedbanks kunder att de inte kunde ta ut pengar i bankomaten. Dessutom gick det inte att använda sin internetbank för att göra kortköp på nätet.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här