Digitalisering

Inleder ny era med att riva Sony Building

50 år efter att Sony öppnade landmärket Sony Building i affärsdistriktet Ginza i Tokyo beslutar företaget att riva huset, och på sikt bygga något som symboliserar en ny era.

Publicerad

Elektronikjätten Sony fyller i år 70 år, och det är 50 år sedan företaget byggde höghuset Sony Building vid entrén till det kända affärsdistriktet Ginza i Tokyo.

Sony var då ett företag på stark uppgång med exportframgångar över hela världen och ett varumärke som så småningom skulle rankas som ett av världens mest värdefulla.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här