Digitalisering

Ikea ramlar ur varumärkesligan som toppas av Google

Ikea har flyttats ner till en lägre division i varumärkesligan. Det framgår av den sammanställning som varumärkesspecialisten Millward Brown årligen gör över världens värdefullaste varumärken.

Publicerad

Google toppar listan BrandZ Top 100 med ett värde på 8,3 biljoner kronor, en uppgång med 14 procent från förra året. På andra plats ligger IBM och på tredje Apple.

Största förloraren ligger på 43:e plats. Varumärket Nokia har på ett år tappat mer än hälften, 58 procent, av värdet.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här