Digitalisering Google vill ha full koll på dina intressen Stina Honkamaa, Sverigechef på Google. Foto: Google Grafik: Jonas Askergren Foto: Google Stina Honkamaa Foto: Google Kollar du på en mountainbike på en sajt i juni kan du få se reklam för skidutrustning på helt andra sajter till jul. Förklaringen är att Google nu börjat registrera dina intressen på nätet. Mats Lewan Publicerad 17 mar 2009 kl 23.00 Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta Annons Intressebaserad annonsering. Så heter Googles nya tjänst. Logga in här Prova Ny Teknik – 149 kr för tre månader Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier, premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen. Kom igång nu → Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt. Gäller endast nya prenumeranter. Är du medlem i Sveriges Ingenjörer? Aktivera ditt konto här Logga in här ✕ nyheter google digitalisering integritet Del på Facebook Del på Twitter Del på e-post Unlock with Glimta
Tesla återkallar tusentals Cybertrucks – problem med gasen Tesla återkallar 3 878 fordon av modellen cybertruck, deras eldrivna så kallade pickup.
KD vill att fler EU-länder satsar på kärnkraft: ”Ideologisk låsning” Kristdemokraterna vill se mer kärnkraft i Europa. En fråga som partiet planerar att driva i EU-valet, enligt ett pressmeddelande.
Industrivärden köper AB Volvo-aktier av Geely Storägaren Industrivärden har ökat sitt innehav i AB Volvo. Bland annat har man köpt en ny stor post B-aktier av kinesiska Zhejiang Geely Holding – som dumpar alla sina B-aktier i lastbilstillverkaren. AB Volvo-aktien faller med nästan 5 procent på börsen efter turerna.