Digitalisering

Facebooks nya satsning – kliver in på ny marknad

En hjälpande hand till krisande småföretag, ett försök att locka tillbaka ointresserade användare – eller båda? Facebook kliver in i e-handelsvärlden med satsningen Facebook Shops.

Publicerad

Först annonsmarknaden, sedan en dejtingtjänst och nu e-handel. Facebook tar ytterligare ett kliv in på en ny marknad med tjänsten Facebook Shops som rullades ut under tisdagen.

Tanken är att småföretag ska kunna starta en e-handel, komplett med en inbyggd kassafunktion, som kunderna sedan kan nå via såväl Facebook som Instagram. Det ska även gå att chatta med företagen i techjättens appar WhatsApp, Facebook Messenger och Instagram.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här