Digitalisering

Facebook tog in 1 miljard på mobilannonser

Mark Zuckerberg, Facebook Foto: AP/Scanpix

Facebook och mobiltelefoner är som gjorda för varandra, menar ledningen. Men intäkterna från mobilannonseringen har varit en stor besvikelse. Fram tills nu. 

Publicerad

Facebook skrämde slag på investerarna i samband med börsnoteringen för snart ett halvår sedan. Då gick ledningen ut och varnade för att intäkterna för mobilannonseringen troligen inte skulle bli så stora som många räknade med.

Ett stort bakslag eftersom det var just inom det segmentet som många investerare  – inklusive företagsledningen - såg den fortsatta tillväxtpotentialen.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här