Facebook testar automatspelande annonser

2013-09-13 15:06  

Facebook håller på att testa videofilmer som spelas upp automatiskt i mobiler, uppger Huffingtonpost.com.

I och med möjligheten att små videofilmer automatiskt går igång när Facebook används i mobilen öppnar nu företaget för lönsamma, tv-liknande annonser, skriver Huffingtonpost.com.

Videofilmerna kommer att vara tysta när de dyker upp i feeden, men bli större och börja spela upp ljud när användaren klickar på dem, uppger Facebook på sin officiella blogg.

Medan tester pågår så är det endast individuella användare, kändisar och musiker som kommer ha auto play-funktionen.

Enligt Huffingtonpost.com så uppger flera medier att Facebook planerar att ta 1-2,4 miljoner dollar per dag i betalt för att visa en 15 sekunder lång auto play-video-annons, beroende på hur stor publik annonsören försöker nå.

”Att ge liv åt video i en feed kommer verkligen att ändra användarens upplevelse av Facebook”, uppgav Facebooks talesperson Momo Zhou enligt Huffingtonpost.com.

Videoannonserna kommer fungera i mobilapparna för Android och iOS.

Frida Sjödin

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt