Digitalisering

Ett år efter Amazons flopplansering: ”Tänker hundra år framåt”

Ett år efter starten i Sverige är världens största företag, Amazon, långt ifrån stort på den svenska e-handelsmarknaden. "Men vi tänker hundra år framåt", säger nya Sverigechefen Gulfem Toygar.

I USA och Storbritannien där Amazon funnits i ett par decennier är bolaget gigantiskt. I Sverige är det en helt annan historia.

Gulfem Toygar är ny Sverigechef och har jobbat med e-handel i flera länder med början i Istanbul i Turkiet på 1990-talet. Hon vill inte säga hur stor marknadsandel Amazon tagit av e-handeln i Sverige.

Prova Ny Teknik – 49 kr
för 1 månad


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här