Digitalisering

Ericsson förklarar 4g-segern

Ulf Ewaldsson

Ericssons radionätchef Ulf Ewaldsson förklarar vad bolaget menar med att "standardiserade, kommersiella, industriella produkter" är en konkurrensfördel.

Publicerad

Ericsson tog revansch på Huawei i veckan, när Telia valde leverantörer för den fortsatta utbyggnaden av 4g i Sverige och Norge. Strax före jul var det den kinesiska leverantören, som Tele2 och Telenor valde för sin 4g-utbyggnad.

Ericsson egen förklaring till den senaste 4g-vinsten är att man kan leverera ”kommersiella, standardiserade, industrialiserade produkter”. Det mantrat upprepas hela tiden. Men vad betyder det egentligen?

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här