Digitalisering

Ericsson efter Svanberg: Ny vd och nytt varumärke

Ericssons nya grafiska profil 2009.
Carl-Henric Svanberg går...
... och Hans Vestberg tar över.
Praktisk användning av nya Ericssonlogon.

I dag fick Ericssons personal se resultatet av det mer än ett år långa arbetet med Ericssons nya varumärkesstrategi och den nya grafiska profilen där Ericssons "tre korvar" fått en ännu mer framträdande plats än tidigare.

Publicerad

När Hans Vestberg tar över som Ericssons vd efter Carl-Henric Svanberg vid årsskiftet startar han med en ny, tuffare Ericssonlogotype, lite färggladare hemsida och lite mer jordnära budskap i reklamen.

Helena Norrman, som är ansvarig för varumärkesfrågorna på Ericsson, bedyrar att det är en ren slump att de två senaste förändringarna av varumärkesstrategin infallit samtidigt som Ericsson bytt vd.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här