Digitalisering

Dubbelt upp för Toca Bocas barnappar

En flicka spelar Toca Boca Robot Lab på en iPhone. Foto: Johan Nilsson / TT

Över 70 miljoner nedladdningar sedan starten - och en omsättning som nästan fördubblades i fjol. Svenska Toca Bocas digitala leksaker vinner snabbt ny mark och särskilt stark är tillväxten i Japan och Brasilien.

– Vi har ju inget språk i våra produkter, vilket gör att den internationella utrullningen av apparna har gått relativt enkelt. De funkar i hela världen, konstaterar vd Björn Jeffery.

Årsredovisningen från bolaget visar att omsättningen under 2013 steg med 86 procent till 64 miljoner kronor, samtidigt som vinsten före skatt ökade med 61 procent till närmare 14 miljoner kronor.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här