Digitalisering

Därför valde Sony Ericsson

allians med fienden Microsoft

Rikko Sakaguchi, Sony Ericsson Foto: Pontus Tideman
Mats Lindoff, Sony Ericsson. Foto: Pontus Tideman

Sony Ericsson måste stärka sin svaga ställning i USA och snabbt skaffa fram en konkurrent till Nokias framgångsrika N95-modell. Därför släpps nu Microsoft för första gången in i en av Sony Ericssons mobiler

Publicerad

Rikko Sakaguchi, chef för Sony Ericssons produktportfölj, presenterade på söndagskvällen toppmodellen ”X1”. Den första i ett helt nytt produktsegment kallat Xperia.

Sony Ericsson lämnar de tre senaste årens fokusering på musik- och kameramobiler. I stället kommer de mest spännande nyheterna framöver att finnas i de exklusiva Xperia-modellerna.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här