Digitalisering

Därför satsar Facebook på mejl

Facebook bygger en ny mejlklient. Den sociala jätten rör sig mot att bli en allt-i-ett-tjänst och möjligheterna att profilera användarnas beteenden optimeras ytterligare.

Publicerad

Den geniala idén att det inte ska spela någon roll på vilket sätt man skickar meddelanden till varandra presenterades i måndags av Facebook.

De som använder en smart phone har blivit varse att det inte är någon större skillnad på att få ett Facebook-meddelande, sms, eller mejl. Och det är grundidén till Facebooks nya system med ambitionen att integrera all kommunikation via text till ett medium.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här