Digitalisering

Därför ger AOL två miljarder för nättidning

Internetjätten AOL meddelade i helgen att man köper nättidningen Huffington Post för två miljarder kronor. Förutom en populär nyhetssajt får AOL på köpet ett nät av tusentals gratisbloggare, inklusive Obama.

Publicerad

Det var på söndagskvällen som AOL kom med beskedet att man skulle köpa Huffington Post för 315 miljoner dollar, motsvarande två miljarder kronor.

I sin nya skepnad ska bolaget kallas Huffington Post Media Group och ledas av Arianna Huffington som var med bland grundarna i maj 2005.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här