Digitalisering

”Bredbandsleverantörerna lurar till sig kunder”

LÄSARKOMMENTARER. Att byta från fast till mobilt bredband kan innebära problem. En artikel i ämnet har fått läsarna att tycka till.

Publicerad

Mats och Marie Rylander berättade i en artikel om problemen som dök upp efter att ha bytt från fast till mobilt bredband. De trodde att de skulle klara sig med ett maxtak på 10 GB i månaden. Men det räckte inte alls. Istället erbjöds de att för ytterligare avgifter köpa extra surfmängd. Telia bekräftade också att det är många som slår i kapacitetstaket när gamla vanor från det fasta abonnemanget följer med till det mobila.

Även många läsare vittnar om liknande problem. Signaturen JF konstaterar att mobila bredband är kassa och fortsätter: ”Leverantörerna lurar till sig kunder och binder upp dem till abonnemang och tjänster som är odugliga med dagens mått mätt.”. Själv gör JF av med 150-250 GB i månaden.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här