Digitalisering

Bredbandsbolaget köper Bostream

Peder Ramel på hugget

Sveriges näst största bredbandsleverantör Bredbandsbolaget köper konkurrenten Bostream och tar ett rejält kliv framåt i jakten på marknadsettan Telia. Men Telia är fortfarande dubbelt så stort som Bredbandsbolaget tack vare sin dominans på adsl-marknaden.

Publicerad

Peder Ramel, vd Bredbandsbolaget. Affären som offentliggjordes vid lunchtid på tisdagen kom både överraskande och inte överraskande.

Överraskande för att det var just Bredbandsbolaget och Bostream just nu, och inte överraskande för att det senaste året priskrig och erbjudanden om allt högre hastigheter i adsl-näten har bäddat för att några av konkurrenterna på marknaden förr eller senare skulle gå samman.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här