Digitalisering

Bostream vill åt Telias företagskunder

Bredbandsleverantören Bostream jagar marknadsledaren Telia på adsl-bredband – både privatkunder och företagskunder. I dagens bokslutsrapport konstaterar Bostream att man är tvåa på adsl efter Telia.

Publicerad

Yvonne Borg, optimistisk marknadschef. Totalt har nu Bostream 101.000 bredbandskunder - en ökning med 40 procent jämfört med året innan. Bostreams bokslutsår sträcker sig från 1 mars 2003 till 1 april 2004. Den procentuella ökningen av företagskunder var under samma tid hela 150 procent.

Enligt Bostreams egna uppgifter har man en marknadsandel på 17 procent och är näst störst i Sverige efter Telia Sonera.

Prova Ny Teknik – 149 kr
för tre månader


Tillgång till alla låsta artiklar, fördjupande kompendier,
premiumnyhetsbrev, samt e-tidningen.



Kom igång nu →


Förnyas till 299 kr/mån efter din provperiod. Ingen bindningstid. Avsluta enkelt.
Gäller endast nya prenumeranter.



Är du medlem i Sveriges Ingenjörer?

Aktivera ditt konto här