Bilprovningen ser ljuset efter tio dagars haveri

2011-12-05 14:03  

Tietos tio dagar långa och allvarliga IT-problem kan nu komma att vara lösta även för Bilprovningens del.

Bilprovningen hörde, tillsammans med Apoteket och SBAB, till IT-leverantören Tietos värst drabbade kunder.

Så här skriver Bilprovningen på sin hemsida i dag:
”Vi börjar se en ljusning gällande driftstörningarna och under förmiddagen har våra stationer fått tillgång till IT-stöd. Detta innebär att kontrollbesiktningen sker som vanligt i hela landet. Vi tackar alla våra kunder för visad förståelse under denna period med driftstörningar.”

Registreringsbesiktningen uppges starta ”allt eftersom” och de som har bokad tid från och med imorgon, tisdagen den 6 december, uppmanas åka till stationen som planerat.

Tiina Moilanen Demargne

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Ny Teknik.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Ny Teknik eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Debatt